Lopatari –Terca –Buzau –Romania – “Focul viu”

Lopatari –Terca –Buzau –Romania – “Focul viu” Localizare: Comuna Lopatari este situata in partea de nord-est a judetului Buzau, pe cursul superior al piriului Slanic, la sud est de muntele...

Localizare:

Comuna Lopatari este situata in partea de nord-est a judetului Buzau, pe cursul superior al piriului Slanic, la sud est de muntele Penteleu si la o distanta de 56 km. de municipiul Buzau avand ca “vecini” la est comuna Minzalesti, la sud cu comuna Chiliile, la vest si nord-vest cu comuna Gura Teghii, iar la nord cu judetul Vrancea.

life_fire_focul_viu_lopatari_terca_buzau_romania

„ Focul Viu” este un fenomen natural, asemeni Vulcanilor noroiosi, datorat emanatiei de gaze naturale din pamant, care ies la suprafata prin fisurile si crapaturile scoartei, arzand cu flacara ce se ridica pana la aproape un metru, cu un diametru la baza de 20-30 cm, flacarile ard aprinse fiind de razele solare.(sau localnici daca ploua puternic iar focul se stinge .. :) ..) Flacarile nu sunt vizibile cand presiunea cu care ies gazele e mica.

Descriere fenomen :

Fenomenul este deosebit de interesant în timpul noptii.

Daca doriti sa vizitati, fiti optimisti si nu va asteptati sa gasiti ceva amenajat pentru ca este  neamenajata si complet uitata de autoritati , locul in paragina si cu gunoaie prin prejur.

Cum se ajunge :

Dinspre Buzau :

Prin Buzau se iese spre Maracineni – Sapoca-Manzalesti-Lopatari- Terca. Puteti sa o luati si prinBerca, dar drumul Barca- Manzalesti nu este bun.

Pe traseu spre comuna Terca se trece pe langa linga o alunecare de teren , iar de aici pe partea dreapta a drumului veti observa indicatorul :

Cautati un loc unde sa parcati masina, pentru ca nu se poate urca decat pe jos.

Recomandabil e sa lasati masina la sfarsitul comunei Lopatari daca nu aveti o masina de tren sau care este mai ridicata de la sol si de acolo pe jos, nu mai mult de o ora jumate.

Din centrul satului Terca, va trebui sa continuati traseul pe jos. Traversati raul Slanicul pe punte si  in fata veti observa  un drum de tractor, ce incepe intre 2 garduri.

NU intrati pe acesta, luati-o in stanga imediat dupa ce traversati podetul (sau in susul raului), iar pe langa ultima casa se face o carare ce incepe sa urce.

Dupa cateva  minute de urcare gasiti urmatorul semn :

Continuati urcusul pana cind ajungeti intr-o poiana. Aici drumul se desparte in 2 La aceasta intersectie trebuie sa o luati inainte (drumul din stanga) pana cand vedeti un teren parjolit

Coordonate GPS : N 45,53578 / E 26,54857

Dinspre Brasov :

De la Brasov se iese pe DN 10 spre Intorsura Buzaului – Nehoiu –Buzau.

In apropiere de Nehoiu se urmeaza drumul  la stanga spre Lopatari (ajunsi acolo vedeti descrierea de la ruta Buzau –Lopatari).Drumul din Nehoiu continua ca DN 10 spre Buzau .

Alte Obiective turistice in zona :

Pe teritoriul comunei se afla lacurile Mocearu, lacul Limpede, iar in apropiere ( 2 km.) lacul Meledic si rezervatia cu acelasi nume.

Itinerar_Mociaru_Focul_Viu_Meledic_schita

VULCANII –Noroiosi, Lacul Mociaru, Platoul carstic Meledic, Lacul Mare, Tabara Meledic, intrari in reteaua de pesteri in sare, Marea Dolina